10/11/2019

BMW CSL Nedir? İlk Olarak Kaç Yılında Kullanıldı?

Bu haftaki tanıtımımızda BMW CSL ara tek modelden bahsedeceğiz. 


BMW’nin yanlızca M3 modeli için ürettiği, CSL ismi verilen başka bir deyişle ingilizce “Coupe Sport Lightweight” Almanca ise “Coupe Sport Leichtbau” ismi verilen, “Hafif Spor Coupe” teması çevirebileceğimiz modeli.

BMW CSL Nedir, M3, her vakit BMW’nin en ehemmiyetli performans araçlarından biri olmuştur. M5, M2 gibi birçok modeli var iken, hep bayrağı taşıyan M3 bulunduğu için, bu otomobil sevenleri için, haklı nedenden kalifiye CSL modelini üretmeyi seçenek etmişler.

İlk teması 1972 seneninde, hem evde hem yarışta kullanmak için kalifiye tek model teması üretiliyor. Normal şartlarda BMW’nin “L” karakterini “long” başka bir deyişle uzun için kullandığını biliyoruz, o yüzden bu vasıta için aynı anda “L” başka bir deyişle “Light”, hafif kullanamamışlar. Bu sebepten ad teması CSL seçenek etmişler.

1972 seneninde 1265 gelenek imal edilen bu vasıta, henüz evvel de bildirdiğimiz gibi “hafif” olması, bundan dolayı aynısı motoru taşırken daha çok performans alabilmesi için tasarlanmış. Son zamanlarda ralli ve yarış otomobillerinde uygulanan prosedürü “CSL” ismi altında toplamışlar. Esasen vasıta yöntem teması Avrupa Turing Şampiyonası için kalifiye üretilmiş.

Aracın hafif olması için defa çok uygulanabilecek birşey bulunmadığı için, evvel henüz hafif çelik kullanmışlar, bu da daha düşük metanetli oluyor. Ayrı olarak ses yalıtımını da aradan çıkartarak bir miktar henüz hafifletme sağlamışlar. Yetmediği için “zaten bu arabayla yarış yapılacak” düşüncesiyle elektrikli cam mekanizması, radyo, kalorifer/klima gibi çoğu donanımı döküp, tabir yerindeyse yanlızca motor bırakılmış.

Daha ardından, yıl 2004’ü gösterdiğinde bu vasıta yeniden üretilmeye hüküm verilmiş, bu kez 1383 tane. Her ne kadar hafifletme yapılmış olsa da, bu seferki uygulanan hafifletme tahminen 110kg kadar olabilmiş.
Buna ek teması uygulanan 15 atlık mafsala dışında, karbonfiber paneller, güçlendirilmiş plastik gibi binalar kullanılarak aracın hem güvenliği hemde hafifliği göz önünde tutulmuş.

Performans merkezli bu seri ,dünyanın en eşi benzeri olmayan BMW motor sesine sahip olmakla beraber kalifiye sipariş usülü ile üretilmiş hep. Fakat ne klima ne otomatik camlar olmaması; hafiflik amaçlanarak sarfedilen henüz konforsuz koltuklar ve henüz sert amortisörler bu aracın tam anlamıyla "meraklısına" satılması gerekliliğini gösteriyor. Pistlere çıkmayacaksa, kent içerisinde bu kadar kuvvetli tek makineye gereksinim duyulacağını düşünmesek de, bizler ile aynısı fikirde olmayan binlerce insan olduğuna da eminiz.

BMW CSL, özet teması M3' ten henüz saldırgan ama bi o kadar da değişik ve “özel üretim” tek makine.